Tort festiv

IMG_20140418_154116_Fotor

Acest tort l-am facut pt ziua mamei mele. I-am dat aceasta denumire pt ca a fost o combinatie de retete de tort. Din tot ce-am combinat,a iesit acest tort care a fost foooarte bun…

Ingrediente

  • Blat
  • 6 oua
  • 6 linguri zahar
  • 6 linguri faina
  • 2 linguri cacao
  • Crema
  • 300 ml lapte condensat
  • 100 ml lapte dulce
  • 1 plic gelatina
  • 1 lingura rasa cu miere
  • 300 ml frisca
  • esenta de vanilie
  • Sirop
  • 5 linguri zahar
  • 150 ml lapte
  • 1 plic cappucino
  • Decor
  • 200 ml frisca
  • 100 gr krantz
  • frunze de ciocolata

Mod de preparare

Blat: Batem albusurile spuma cu zaharul, adaugam faina impreuna cu cacaoa si amestecam incet cu o lingura. Punem blatul la cuptorul preincalzit pana trece testul scobitorii si-l lasam la racit.

Crema Hidratam gelatina in 50 ml lapte dulce. Amestecam laptele condensat cu mierea si restul de lapte dulce. Dupa ce s-a hidratat gelatina, o punem pe baie de aburi pana devine lichida. Amestecam gelatina cu compozitia de lapte condensat si dam la rece cel putin o ora pana devine ca o budinca. Batem frisca si amestecam cu crema de lapte condensat.

Taiem blatul in 3, insiropam cu siropul facut astfel: caramelizam zaharul, adaugam laptele, lasam pana se topeste zaharul, apoi luam de pe foc. Adaugam plicul de cappucino.

Insiropam fiecare blat si asamblam. Blat/jumatate din crema,blat/cealalta jumatate,blat. Deasupra am pus frisca amestecata cu Krantz. Frisca se bate bine si se adauga Krantz-ul facut din zahar caramelizat amestecat cu nuci.Se lasa la racit,dupa ce se raceste se rupe bucati mici si se baga in robotul de bucatarie. Am adaugat la decor frunze de ciocolata.

Reteta pt frunzele de ciocolata o gasiti aici.

IMG_20140420_175456_Fotor IMG_20140420_175421_Fotor

Eu am taiat blatul in doua pt ca am facut o greseala la prepararea lui. Am adaugat ouale intregi,fapt pt care nu mi-a crescut asa cum ar fi trebuit. Daca ma chinuaim putin,reuseam sa-l tai si in trei. 🙂

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Torturi și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

