Tort Jully

IMG_20140724_164807_Fotor

Ieri a fost ziua fetitei mele. M-am tot gandit ce tortulet sa-i pregatesc. Pana la urma,mi-a venit o idee. Voiam….altceva. Si mi-a iesit altceva. 🙂 L-am numit asa dupa numele ei si pentru ca a fost facut special pentru ziua ei. La multi ani,puiule! Sa ne traiesti!

Ingrediente

Blat:

4 oua

4 linguri zahar

2 linguri cacao

3 linguri faina

4 linguri ulei

un praf de copt

 Pt insiropat blatul

200 ml lapte

1 plic cappucino

Panna-Cotta

500 ml frisca vegetala(Hulala am folosit eu)

200 ml lapte

100 gr zahar

15 gr gelatina

esenta de vailie

50 gr ciocolata neagra

Extra_visine congelate

Decor

visine congelate

fulgi de ciocolata

200 ml frisca

Mod de preparare

Blat-Batem albusurile spuma tare. Adaugam zaharul si mixam in continuare pana spuma devine luciasa.

prajitura regala (1)

Adaugam galbenusurile si mixam in continuare. Punem uleiul si amestecam bine dupa care adaugam faina amestecata cu cacaoa si praful de copt. Amestecam cu o lingura de sus in jos,usor,ca sa nu se lase aluatul. Intr-o tava cu pereti detasabili,tapetata cu ulei si faina punem aluatul.

IMG_20140723_154205

Bagam tava la cuptorul preincalzit pana trece testul scobitorii.

IMG_20140723_160211

Lasam blatul sa se raceasca si ne apucam de panna-cotta.

Intr-o craticioara punem frisca cu zaharul pe foc. Separat punem gelatina la inmuiat in cei 200 ml lapte rece. Canf frisca da semne ca incepe sa fiarba,adaugam gelatina si esenta de vailie. Luam de pe foc. Din toata compozitia,luam aproximativ o cana in care adaugam ciocolata bucatele si amestecam pana se topeste toata ciocolata. In forme de silicon de briose(sau alte forme,eu am folosit 3 asemenea forme),punem panna-cotta de ciocolata si-o bagam la congelator pt 15-20 de minute. Panna cotta de vanilie o bagam la frigider ca sa se ingroase putin.

Taiam blatul in doua si-l punem in forma de tort cu pereti detasabili. Insiropam partea de jos cu laptele amestecat cu cappucino,in mijlocul blatului punem panna-cotta de ciocolata si visine pe toata suprafata blatului.

IMG_20140723_165557

Deasupra turnam panna-cotta de vanilie si punem celalat blat insiropat si el. Dam la frigider cel putin 2-3 ore pt ca panna-cotta sa se intareasca bine.

Atentie!!! Nu lasati panna-cotta de vanilie foarte mult la frigider pt ca nu o veti mai putea pune peste blat. Cea de ciocolata trebuie sa fie intarita cand o luati din forme.

Imbracam tortul in frisca,decoram cu fulgi de ciocolata si visine congelate.

A iesit o minunatie racoroasa!

IMG_20140724_222113_Fotor IMG_20140724_222056_Fotor

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Tort Jully

  1. Tudor Gabriela zice:

    Bun tort ca si fata ta! Sa-ti traiasca si sa te bucuri de ea. Cu prima ocazie,am sa incerc reteta ta! 🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

