Galuste cu prune

IMG_20140821_160722_Fotor

Am tot auzit de „gomboti”,sau galuste cu prune,dar nu m-a incercat curiozitatea pana ieri cand mi-am propus sa le incerc. Asa ca,zis si facut. Cum piata e plina de prune,mi-am trimis omul sa cumpere,ca deh…peste tot auzeam si vedeam comentarii despre aceasta reteta. Aveam in cap ca nu-mi plac aceste galuste. Nu stiu de ce,dar am impresia ca,odata demult,pe vremea cand eram copil,am mancat si am ramas cu niste amintiri,cum ca,nu mi-ar fi satisfacut papilele gustative la vremea aia. Oricum,dupa muuulta vreme,mi-am propus sa le incerc si eu. Si bine am facut,pt ca au fost foooarte bune! Mi-au placut tare mult. Si nu numai mie,ci intregii familii. 🙂

INGREDIENTE

Aluat
600 gr cartofi
50 gr unt
200 gr faina
2 oua
praf de sare
putin ulei
coaja rasa de lamaie

Prune
14 prune medii,bine coapte
2-3 linguri zahar pudra
1/2 lingura scortisoara

Pesmet
12 linguri pesmet
50 gr unt
1 lingurita scortisoara
6 linguri zahar

 

Mod de preparare

Cartofii ii spalam si-i curatam,apoi ii punem la fiert in apa cu un praf de sare si coaja de lamaie.

IMG_20140821_135507
Prunele le spalam,le taiem pe jumatate,scoatem samburii si presaram peste ele zahar si scortisoara.

IMG_20140821_134744
Cartofii fierti se scurg de apa,ii zdrobim ca la piure,apoi adaugam untul,faina,sarea si ouale.

IMG_20140821_143026 IMG_20140821_143455 IMG_20140821_143153

Framantam pana obtinem un aluat lipicios. Ne ajutam cu putin ulei pe maini ca sa framantam aluatul.

IMG_20140821_144432
Aveti grija,ca este un aluat mincinos,care cere multa faina. Mai adaugati daca vi se pare prea moale,dar nu foarte multa pt ca se vor intari foarte tare la fiert.
Pesmetul– Punem untul la incalzit intr.o tigaie,adaugam pesmetul si amestecam continuu pana se rumeneste putin. Nu lasati prea mult pt ca se arde si se amaraste. Adaugam zaharul si scortisoara dupa ce am oprit focul.

IMG_20140821_141407
Pregatim galustele.
Ne infainam mainile si rupem bucati din aluat,aplatizam,incorporam prunele,una cate una si formam galuste.

IMG_20140821_152130 IMG_20140821_152148 IMG_20140821_151713

Aluatul trebuie sa fie perfect lipit,altfel se va desface la fiert. Le punem la fiert in apa cu un praf de sare,dupa ce apa a dat in clocot. Dam focul mic si le lasam 4-5 minute,pana cand galustele se ridica deasupra. Daca nu se ridica,le ajutati cu o paleta,pt ca probabil s.au lipit. Le scoateti cu ajutorul unei spumiere si le rostogoliti prin pesmet cu zahar si scortisoara.

IMG_20140821_153019 IMG_20140821_153040

Le punem pe un platou si le lasam sa se raceasca.Apoi sunt bune de papat. 🙂
Foarte,foarte bune!

IMG_20140821_155959_Fotor


Spor la treaba si pofta buna!

 

 

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

