Prajitura Krantz

IMG_20140921_094650 IMG_20140921_094524IMG_20140921_094313

O prajiturica absolut delicioasa.Oare pt ca sunt eu o mare mancatoare de dulciuri,mi se par toate delicioase? Aaaa…in niciun caz! Fac o gramada de mofturi la prajituri. Adica nu mananc orice. Nu ma dau in vant dupa prajiturile numai din ciocolata,nu inghit prajiturile cu frisca gen savarina,sau tort cu frisca,sau rulada cu frisca. Nu pot! Si nici nu cred ca veti vedea pe aici genul asta de prajituri,doar daca….am vreo cerere speciala. 🙂 Insa prajiturile cu crema de vanilie…..Yummy!!! As manca fara incetare!

Reteta am preluat-o de pe site-ul „Caietul cu retete”,doar ca eu am adus cateva modificari.

Ingrediente

Pt foi

10 albusuri

250 gr zahar pudra

300 gr nuca macinata

6 linguri faina

Pt crema

10 galbenusuri

2 pachete unt

200 gr zahar pudra

1 plic budinca de vanilie dr Oetker

350 ml lapte

esenta de vanilie

Pt krantz

100 gr nuca

100 gr zahar

Mod de preparare

Foi

Intr-un bol,batem albusurile spuma cu un praf de sare. Adaugam zaharul putin cate putin si mixam in continuare pana obtinem o bezea lucioasa si tare.

IMG_20140920_153048

Adaugam nuca macinata si amestecam usor cu o paleta sau lingura.

IMG_20140920_153521 IMG_20140920_153605

Dupa ce am incorporat nuca,adaugam si faina,lingura cu lingura amestecand de sus in jos pana la omogenizare completa.

IMG_20140920_154122

Impartim compozitia in trei(3). Intr-o tava 25/35 cm tapetata cu hartie de copt(obligatoriu va fi tapetata cu hartie de copt!) punem prima parte din aluat,intindem cu o lingura pe toata suprafata tavii si dam la cuptorul preincalzit pana se rumeneste usor pe margini.

IMG_20140920_154717

Scoatem hartia din tava cu tot cu foaie si lasam sa se raceasca pe hartia de copt.

IMG_20140920_164202

Procedam la fel si cu celelalte doua foi.

Crema

Galbenusurile le mixam cu zaharul pana cand compozitia devine cremoasa.

IMG_20140920_154916

Punem pe foc la bain marie pana cand compozitia se ingroasa ca o budinca.

IMG_20140920_155500

Oprim focul si adaugam esenta de vanilie. Separat facem si budinca de vanilie de la dr Oetker conform indicatiilor de pe ambalaj,doar ca ajustam cantitatea de lapte. Eu am procedat asa,pt ca doar crema de oua cu unt un ar ajunge pt umplerea foilor.Untul la temperatura camerei il mixam pana devine spumos.

IMG_20140920_174816

Cand crema de oua s-a racit,o adaugam putin cate putin peste untul spumos si mixam bine. Adaugam si budinca de vanilie si omogenizam. Impartim crema in trei(3).Intr-o tava,punem prima foaie,crema,apoi iar foaie si crema,si ultima foaie si deasupra crema.

IMG_20140920_181041

Krantz

Caramelizam 100 gr zahar. Avem grija sa nu-l ardem pt ca va deveni amar. Cand zaharul are culoarea caramelelor si e dizolvat adaugam nuca si amestecam bine pt ca nucile sa fie incorporate in zaharul caramelizat.

IMG_20140920_161320

Turnam totul pe hartie de copt si lasam sa se raceasca.

IMG_20140920_161659

Desprindem krantz-ul si-l rupem bucati. Il punem in robotul de bucatarie si-l maruntim. Daca nu aveti robot,puneti krantz-ul intr-o punga si-l zdrobiti cu ciocanul de snitele. Presaram deasupra prajiturii krantz-ul dupa care dam la frigider pt cel putin 3 ore sau,cel mai bine peste noapte.

IMG_20140920_182623 IMG_20140921_094540

Enjoy it,people!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

