Paine rotunda cu seminte de floarea soarelui

IMG-20141003-WA0004_Fotor IMG-20141003-WA0009_Fotor

Modelul pt aceasta painica l-am vazut la Merisor,pe blogul ei(Merisor si retetele ei)si-i multumesc pe aceasta cale. M-a atras foarte mult si am vrut neaparat sa-l incerc si eu.

Ingrediente

500 gr faina

200 ml apa

1 lingurita sare

25 gr drojdie proaspata

50 gr seminte de floarea soarelui

1 galbenus si 2 linguri lapte-pt uns

Mod de preparare

Cernem faina intr-un bol incapator si adaugam sarea. Apa o incalzim putin(sa nu fie fierbinte) si dizolvam in ea drojdia. Adaugam apa peste faina si framantam pana obtinem un aluat omogen care nu se mai lipeste de maini. Aciperim vasul cu un prosop uscat si lasam la dospit pana isi dubleaza volumul. Rasturnam aluatul pe masa de lucru usor infainata si cu ajutorul unui facalet intindem aluatul intr-o foaie potrivit de groasa. Presaram pe toata suprafata foii semintele. Rulam strans,apoi cu un cutit bine ascutit taiem ruloul in bucati egale(aproximativ 3 cm grosime) si le punem in tava rotunda pe care am uns-o in prealabil cu ulei. Mai lasam la dospit 15 minute,apoi ungem painea cu galbenusul amestecat cu lapte. Dam la cuptorul preincalzit,la foc iute primele 10 minute,apoi la foc mediu,pana cand painica e rumenita frumos.

IMG_20141003_220942_Fotor

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Paine și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Paine rotunda cu seminte de floarea soarelui

  1. Mary Udrea zice:

    Ma bucur tare mult ca te-a inspirat reteta mea de paine! Foarte faina ti-a iesit! Pupici!

    Apreciază

  2. geladumi zice:

    Ador painea de casa si poftesc la ea ori de cate ori o vad! Yami!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

