Gogosi dospite

IMG_20141026_124724_Fotor IMG_20141026_124640_Fotor

Clasicul desert de pe vremea bunicilor nostri,gogosile reprezinta si astazi un desert ideal de duminica sau atunci cand avem pofta de ceva dulce. Se pot face simple sau umplute cu dulceata,crema preferata sau ciocolata. Astazi avem gogosi simple ca la mama acasa. 🙂

Ingrediente

  • 1 cana lapte caldut
  • 1 cana zahar(eu nu folosesc zahar la aluat)
  • 2 oua
  • 1 plic zahar vanilat
  • un strop esenta de vanilie
  • 1 cub drojdie(25 gr)
  • faina cat cuprinde
  • ulei pt prajit
  • zahar pudra pt ornat

Mod de preparare

Amestecam laptele caldut cu drojdia si 2-3 linguri faina. Lasam la dospit. Ouale le batem cu zaharul pana se topeste complet.(sau,daca nu folositi zahar,le bateti usor cu furculita).Amestecam ouale cu drojdia dospita,adaugam faina si framantam pana cand aluatul devine elastic si nu se mai lipeste de maini.Lasam la dospit pana ce aluatul isi dubleaza cantitatea.

IMG_20141026_115418_Fotor

Punem aluatul pe masa de lucru infainata si intindem o foaie cu ajutorul unui sucitor.

IMG_20141026_115547_Fotor IMG_20141026_120123_Fotor

Taiem gogosile cu ajotorul unui pahar,sau puteti face ce forme doriti.

IMG_20141026_120543_Fotor IMG_20141026_120710_Fotor

Dupa cum se vede in unele fotografii,eu am facut si-o gogosica masinuta pt fiu-meu. 🙂 Le prajim in uleiul incins pe ambele parti.

IMG_20141026_120926_Fotor IMG_20141026_120949_Fotor

Le scoatem pe o farfurie pe care am pus un prosop de bucatarie din hartie ca sa absoarba uleiul. Le tavalim prin zahar pudra.

IMG_20141026_124622_Fotor IMG_20141026_124813_Fotor

Le mancam 🙂 Calde sau reci,desi eu una le prefer calde. Nu ma mai opresc din mancat. 😛

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în aluaturi, Dulciuri&prajituri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

