Cozonac de post

IMG_20141207_162040_Fotor IMG_20141206_213608_Fotor

E post,da! Pentru cei care tin acest post al Craciunului,si nu numai pentru ei(si pentru mine,care nu tin postul dar,din alte motive sunt obligata sa nu consum oua,lapte,etc,si avand pofta de ceva dulce,acest cozonac este perfect.)

Reteta am preluat-o de pe grupul Pasiunea mea,bucataria de pe facebook,de la Christina Chriss si-i multumesc pe aceasta cale.

Ingrediente(pt un cozonac)

Aluat

500 gr faina

250 ml fanta de portocale

50 ml ulei

60 gr zahar

25 gr drojdie

un praf de sare

coaja rasa de lamaie si portocala

Umplutura

1 castronel nuca macinata

2-3 linguri zahar

1 lingura cacao

1/2 cana apa fierbinte

esenta de rom

rahat,stafide(optional)

Mod de preparare

Aluat-Se pune sucul intr-un ibric pe foc pana devine caldut.Drojdia se freaca cu o lingura de zahar. Faina cernuta se pune intr-un bol cu un praf de sare. Adaugam peste sucul caldut,drojdia,coaja rasa de lamaie si portocala,zaharul si amestecam. Se toarna putin cate putin peste faina si incepem framantatul. Adaugam si uleiul si framantam pana obtinem un aluat elastic,care nu se lipeste de maini. Acoperim cu un prosop curat si lasam la dospit la loc cald,ferit de curenti,aproximativ o ora.

Umplutura-Punem nuca macinata intr-un bol si turnam cate putina apa fierbinte pana obtinem o pasta. Adaugam cacaoa,zaharul,esenta de rom,omogenizam bine si lasam sa se raceasca.

Cand aluatul s-a dospit,il punem pe masa de lucru pe care am uns-o cu putin ulei. Impartim aluatul in doua.

IMG_20141206_200911_Fotor

Intindem prima bila de aluat intr-o foaie,pe care o ungem cu umplutura. Rulam.

IMG_20141206_201037_Fotor IMG_20141206_201105_Fotor

Intindem si a doua bila intr-o foaie peste care adaugam rahat si stafide.

IMG_20141206_201326_Fotor

Voi,puteti face cum doriti. Ori impartiti compozitia de nuca macinata in doua si ungeti ambele foi,(asta daca il faceti impletit).ori o puneti pe toata intr-o singura foaie si rulati pur si simplu. Eu am facut doi cozonaci,unul impletit,cum va explicam mai devreme si unul rulat. Alegerea va apartine. 🙂

Impletim cele doua suluri de aluat.

IMG_20141206_201401_Fotor

Asezam cozonacul in tava unsa cu ulei. Mai lasam la crescut 15-20 de minute.

IMG_20141206_201617_Fotor

Dam la cuptorul preincalzit pana se rumeneste frumos si trece testul scobitorii.Dupa ce l-am scos din cuptor,il ungem imediat cu un sirop facut din apa cu zahar(2 linguri zahar si 100 ml apa se dau in clocot). Deasupra presaram nuca de cocos.

IMG_20141206_213608_Fotor

Chiar sunt foarte buni! 🙂

IMG_20141207_111227_Fotor IMG_20141207_162053_Fotor

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în aluaturi, Dulciuri si prajituri de post și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

