Tort Caramel

Photo0019_Fotor

Pentru iubitorii de caramel… Aveti aici exact ce va trebuie si ce va place! O combinatie excelenta de caramel,caramel si iar caramel. Nu e cel mai frumos tort al meu,dar cu siguranta va pot spune ca cei care l-au gustat au ramas cu gandul la el mult timp. 🙂

Reteta am gasit-o pe site-ul Edith’s kitchen,iar cand am vazut-o n-am putut sa n-o incerc. Multumesc Edith!

Ingrediente

Blat

5 oua

200 gr zahar pudra

4 linguri apa rece

100 gr faina

2 pliciri budinca caramel Dr.Oetker

1 plic praf de copt

Crema

10 linguri zahar

200 ml lapte

250 ml frisca

3 oua

1 lingura amidon alimentar Dr Oetker

10 gr gelatina Dr Oetker

Glazura

6 linguri zahar(daca aveti brun,folositi-l,daca nu,merge si zaharul normal)

6 linguri frisca lichida

100 gr unt

Sirop

100 ml apa

1 lingura zahar

(daca considerati ca mai trebuie,mai faceti. Eu am facut mai mult de la inceput)

Mod de preparare

Blat

Albusurile se bat spuma cu zaharul pudra si apa rece.Se adauga pe rand galbenusurile,amestecand cu o paleta.Punem apoi faina amestecata cu plicurile de budinca si praful de copt si amestecam usor pana la omogenizare completa de sus in jos.Punem compozitia obtinuta intr-o forma de tort tapetata cu faina sau hartie de copt.Dam la cuptorul preincazit si coacem timp de 25-30 de minute la foc potrivit,pana trece testul scobitorii.Dupa ce s-a racit,taiem blatul in trei.

Crema

Zaharul se topeste pe foc mic pana se caramelizeaza,apoi se adauga laptele fierbinte,amestecand repede. Atentie! Se va umfla si va face bulburuci,aveti grija cum stati pe langa foc!

Separat se freaca galbenusurile cu amidonul,se adauga siropul fierbinte si se pune pe foc,amestecand mereu pana se ingroasa ca o smantana. Adaugam gelatina dizolvata in putina apa rece. Lasam crema sa se raceasca,apoi o amestecam cu frisca batuta si cu albusurile batute spuma.

Sirop

Caramelizam zaharul si adaugam apa peste el. lasam sa fiarba pana se dizolva tot zaharul.

Punem prima parte de blat pe un platou si-l insiropam cu putin sirop.Punem inelul detasabil si adaugam 1/2 crema. Repetam cu urmatoarea foaie de blat,restul de crema,iar deasupra blat.Dam la rece 2-3 ore sau peste noapte.

Glazura

Caramelizam zaharul.In timp ce se caramelizeaza,incalzim bine frisca cu untul.Cand zaharul e caramelizat,turnam peste el frisca si untul fierbinti.Se omogenizeaza bine,pana se topeste tot zaharul caramel,eventual se mai pune putin pe foc.Se raceste glazura,iar cand incepe sa se ingroase,se toarna peste tort.

Ornament

Puteti folosi 3 bucatele de ciocolata alba cu o lingura frisca lichida.Puneti ciocolata intr-o punguta impreuna cu frisca,legati si puneti punga in apa fierbinte. Lasati pana se topeste ciocolata.Omogenizati cu mana prin punga. Taiati coltul si ornati.

Mie nu mi-a iesit. :))) Cred ca am pus mai multa frisca sau am rupt punga cand era prea moale. Mai puteti face figurine din zahar ars.

Photo0018_Fotor

Absolut delicios,chiar daca n-a fost foarte aratos!

Tort caramel_Fotor

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri, Torturi și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Tort Caramel

  1. Iuliana zice:

    bun…bun…

    Apreciază

Lasă un răspuns

