Prajitura Tosca

tosca tosca2

Tosca,sau prajitura cu mac,este un deliciu culinar. Este pt prima data cand o fac si-mi iese!!!! Am mai facut-o de doua ori,dar crema mi-a ramas flescaita,a curs,m-a enervat la culme. Ma mir ca am mai avut tupeul s-o mai incerc inca odata. Dar mi-am propus sa fac niste schimbari la reteta pe care o aveam eu. Am mai aruncat cate-un ochi pe ici,pe colea si pana la urma,am facut-o cum am crezut eu de cuviinta. Pe net sunt multe retete pt aceasta prajitura,si niciuna nu-i la fel 🙂 Oricum,acum ma pot mandri si eu cu prajitura mea. 😛

Ingrediente

Blat

7 albusuri

100 gr nuca de cocos

60 gr mac

2 linguri faina

150 gr zahar

o lingurita praf de copt

Crema

7 galbenusuri

500 ml lapte

1 plic budinca de vanilie Dr Oetker

1 lingura amidon

300 gr margarina sau unt

150 gr zahar

esenta de vanilie

Glazura

50 ml frisca lichida

50 gr unt sau margarina

100 gr ciocolata cu lapte(o tableta)

Extra

1 pachet biscuiti Petit beure(aproximativ 24 bucati)

200 ml cafea indulcita

Blat

Batem albusurile spuma cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam in continuare pana se topeste zaharul si obtinem o bezea lucioasa. Adaugam apoi macul amestecat cu nuca de cocos,faina si praful de copt

tosca7

si amestecam usor cu o lingura de lemn sau o spatula de sus in jos,pana se incorporeaza totul si obtinem o compozitie omogena.

tosca8

Intr-o tava tapetata cu hartie de copt(25/35 cm ) punem aluatul si dam la cuptorul preincalzit pana se rumeneste blatul si trece testul scobitorii(aproximativ 20-25 minute).

tosca9 tosca10

Crema

Intr-o craticioara punem galbenusurile,zaharul si 400 ml lapte pe foc. Separat dizolvam budinca de vanilie si amidonul in cei 100 ml lapte ramasi si adaugam peste compozitia de oua,amestecand continuu.Dupa ce crema e fiarta(se ingroasa) oprim focul si adaugam esenta de vanilie. Lasam sa se raceasca. crema trebuie sa arate asa:

tosca11

Separat mixam spuma margarina sau untul. Cand crema s-a racit,adaugam putin cate putin in margarina/unt si mixam bine,pana terminam toata crema.

tosca12 tosca13

Glazura

Punem frisca pe foc. Cand ajunge in punctul de fierbere,adaugam ciocolata rupta bucatele si untul si amestecam energic pana cand ambele se topesc complet.

Asamblare

Deasupra blatului racit,intindem toata crema.

tosca14

Peste punem biscuitii pe care ii scufundam in cafea.(scufundam si scoatem,totul se va executa rapid)

tosca16

Peste biscuiti turnam glazura si o intindem bine. Dam la rece de seara pana dimineata.

tosca6

Cand taiem prajitura,o vom face cu un cutit lung,bine ascutit,pe care il vom trece de fiecare data sub un jet de apa fierbinte.

tosca3 tosca1

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri, Prajituri și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

