Tiramisu

tir11 tir10

Mi-a placut mult acest dulce cand l-am gustat prima data acum cativa ani. Si am incercat sa-l fac si eu dupa reteta primita atunci de la persoana de la care am mancat. Nu mi-a iesit,chiar daca am urmat toti pasii intocmai. Am renuntat sa ma mai gandesc la Tiramisu. Apoi,dupa alti cativa ani(vreo 2-3 la numar) am mancat iar. Si mi-am zis atunci,ca voi mai incerca si eu odata. Au mai trecut vreo doi ani de atunci,iar acum mi-am zis,fie ce-o fi! Si am cautat pe net,retete de Tiramisu. Cea mai cea,mi s-a parut reteta Violetei Postolache din „Caietul cu retete”. Si am facut-o! Si mi-a iesit! Multumesc Violeta!

tir13

Ingrediente

300 gr piscoturi

250 ml frisca lichida

1 plic intaritor pt frisca

500 gr mascarpone

5 galbenusuri

200 gr zahar pudra

4 linguri ness

2 linguri cacao

Mod de preparare

Frecam galbenusurile cu zaharul pana devin cremoase. Punem vasul la bain marie si amestecam continuu pana incepe sa se ingroase.Lasam crema de oua la racit.

tir

Intre timp,batem frisca cu pliculetul de intaritor pana se intareste. Doua linguri de ness le frecam cu o lingura cu zahar si un strop de apa pana se dizolva zaharul.Ness-ul frecat il adaugam peste frisca si incorporam bine cu mixerul.

tiramisu

Mascarponele il adaugam peste crema de oua,dupa ace aceasta s-a racit si omogenizam bine. Turnam apoi compozitia de mascarpone peste frisca si mixam bine pana la omogenizare completa.

tir1

Din cele doua linguri de ness ramase si o lingura zahar,preparam 200 ml cafea. Inmuiem piscoturile in cafea si le asezam intr-o tava(a mea a avut 25/35 cm)in care am pus folie alimentara.

tir2

Dupa ce asezam primul strat de piscoturi,punem jumatate din cantitatea de crema si nivelam.

tir3

Asezam al doilea rand de piscoturi.

tir4 tir5

Deasupra punem crema ramasa si nivelam. Presaram cacao pe toata suprafata prajiturii si dam la rece cel putin pt 2-3 ore.

tir6 tir7

Eu am lasat-o de seara pana dimineata. Taiem prajitura cu un cutit bine ascutit,pe care-l trecem prin jet de apa fierbinte de fiecare data.

tir9 tir8

Si pentru voi,o bucatica virtuala din Tiramisul meu. 🙂

tir12

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri, Prajituri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Tiramisu

  1. Iuliana zice:

    Nemaipomenita!!! Am mancat si eu din ea si pot spune ca a fost foarte delicioasa! O reteta excelenta si usor de facut.

    Apreciat de 1 persoană

  2. Ioana zice:

    Ce bine arata!!! Felicitari! Am s-o incerc si eu,cu siguranta! Toate retetele de la tine,pe care le-am incetcat,au iesit delicioase. 🙂 :-*

    Apreciază

Lasă un răspuns

