TORT EGIPTEAN

tort egiptean (3)_Fotor tort egiptean (5)_Fotor

Acest tortulet l-am facut special pt ziua fetitei mele. A fost dorinta ei. Iar mami,i-a implinit-o! E un tort deosebit,cremos,fin…special! Merita sa-l incercati! Eu l-am mai facut,dar n-am avut cand sa-i fac si poze,asa ca,n-am avut ce posta. Acum,avem,asa ca…sa trecem la treaba! 🙂

Ingrediente

Foi

  1. 6 albusuri
  2. 6 linguri zahar
  3. 1 lingura si jumatate cu faina(1 si 1/2)
  4. 120 gr nuca macinata

Crema 1

  1. 6 galbenusuri
  2. 6 linguri zahar
  3. 350 ml lapte
  4. 3 linguri amidon
  5. 200 gr unt
  6. esenta de vanilie

Crema 2

  1. 200 ml frisca lichida
  2. 100 gr zahar
  3. 120 gr nuca zdrobita in bucati mai mari

Mod de preparare

Foi

Albusurile se bat spuma tare cu un praf de sare. Adaugam zaharul si mixam in continuare pana obtinem o bezea lucioasa.Amestecam faina cu nuca si o adaugam treptat in bezea.Impartim compozitia in trei(3).Coacem 3 foi subtiri intr-o tava 24 cm diametru,tapetata cu hartie de copt la foc mic. Scoatem fiecare foaie,o dezlipim cu grija si le punem tot pe hartie de copt,dar nu una peste alta pt ca se vor lipi intre ele.

Crema 1

Galbenusurile le frecam cu zaharul pana devin ca o crema si se albesc. Adaugam amidolnul si mixam bine. Laptele il punem la fiert,iar cand da in clocot il turnam in fir subtire peste crema si amestecam.Punem compozitia rezultata in vasul in care a fiert laptele si punem la foc mic pana cand compozitia incepe sa se ingroase. Lasam la racit. Untul moale il mixam pana devine pufos,apoi adaugam putin cate putin in budinca racita mixand bine.La sfarsit punem vanilia.

Crema 2

Caramelizam zaharul.Dupa ce s-a caramelizat si a devenit auriu,il „picuram” pe hartie de copt si-l lasam la racit. Batem frisca,apoi adaugam „picaturile” de zahar ars si nuca macinata mare.

Crema 1 o impartim in doua(2) parti egale pe care o repartizam intre cele trei(3) blaturi.Acoperim toata suprafata tortului cu Crema 2 si dam la rece pt cateva ore.

tort egiptean (4)_Fotor tort egiptean (9)_Fotor

S-aveti pofta,dragii mei! E foarte bun!

P.S. Eu am scris din zahar ars numele fiica-mii…asa dupa cum s-a vazut. 🙂

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Torturi și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

