Mere coapte caramelizate cu inghetata

mere coapte carameliate cu inghetata (8)_Fotormere coapte carameliate cu inghetata (7)_Fotor

Ce va pot spune despre aceste desert? Intr-un cuvant…e DELICIOS! Si daca nu ma credeti pe cuvant,incercati si va veti convinge. Merele coapte in combinatie cu caramelul si inghetata,va va face sa mai cereti o portie….tripla!!! Asa am facut si noi,iar urmatoarea portie n-a mai fost doar din doua mere de persoana. O sa vedeti poza la final 🙂 Imbunatatita 😀 Mai jos,va voi lasa ingredientele pt doua portii.

Ingrediente

  • 4 mere
  • 2 linguri unt
  • 1 lingura zahar brun
  • 1/2 lingura scortisoara +
  • 20 gr unt(un patratel 2/2 cm)
  • 1 lingura zahar
  • 2 linguri rase faina

Mod de preparare

Merele se spala,se decojesc si se scot samburii cu grija.Se dau pe jumatate si se taie in forma de evantai,avand grija sa nu taiem marul pana la capat,sa ramana intreg.

mere coapte carameliate cu inghetata (15)_Fotor

Topim untul(cele 2 linguri) si adaugam zaharul brun si scortisoara.

mere coapte carameliate cu inghetata (3)_Fotor mere coapte carameliate cu inghetata (2)_Fotor

Amestecam.

mere coapte carameliate cu inghetata (1)_Fotor

Asezam merele intr-un vas termorezistent si cu autorul unei pensule de silicon,ungem bine merele.

mere coapte carameliate cu inghetata (14)_Fotor

Dam la cuptorul preincalzit 15-20 de minute la 180 grade.

Intre timp,amestecam cu ajutorul unei furculite,untul rece(cele 20 grame),taiat bucatele cu zaharul si faina pana obtinem o compozitie nisipoasa.

mere coapte carameliate cu inghetata_Fotor

Scoatem merele din cuptor si presaram peste ele toata compozitia de unt,zahar si faina.

mere coapte carameliate cu inghetata (13)_Fotor mere coapte carameliate cu inghetata (10)_Fotor

Mai dam la cuptor pt inca 10-15 minute.Compozitia de unt,zahar si faina va deveni crocanta.

Scoatem vasul din cuptor,punem merele in farfurie,iar deasupra punem cate 1-2 cupe cu inghetata de vanilie.Servim imediat!!!

mere coapte carameliate cu inghetata (9)_Fotor

Va spun inca odata ca trebuie sa gustati ca sa va dati seama de bunatate e in farfurie. Urmatoarea portie pe care am facut-o a fost tripla(n-am glumit deloc) pe care am imbunatatit-o si cu niste crema de ciocolata…. Mmmmm….yummyyyy!!!

Ce spuneti? V-am convins? 🙂

mere coapte carameliate cu inghetata (5)_Fotor

S-aveti pofta,dragii mei!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri, Inghetata și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

