Tort Diplomat

Diplomat_FotorDiplomat1

Dupa umila mea parere,acesta este cel mai simplu tort. Si cel mai racoros! Si cel mai rapid! Bine,exceptand timpul de asteptare. 😉

Asadar,dragilor,pt ca ocazii vor fi de-acum incolo sa-l facem(eu o sa-l mai fac odata pt Revelion),va impartasesc si voua reteta mea de tort Diplomat.

Ingrediente

1 pachet mare piscoturi de sampanie sau,

2 pachete mici

Crema

200 gr zahar

250 ml lapte

6 galbenusuri

25 gr gelatina Dr Oetcker

750 gr frisca

fructe(la alegere)

kiwi,banane,portocale,etc

compot de ananas,piersici

Mod de preparare

Intr-o oala de aluminiu se pun galbenusurile,laptele si zaharul,amestecate. Oala se pune pe foc la bain marie.Se lasa pana cand compozitia de oua si lapte devine ca o smantana,amestecand insa mereu in oala. Dam deoparte si lasam sa se raceasca complet. Gelatina o punem la hidratat in 50 ml apa(cat s-o acopere) si o lasam 10 minute pana se umfla bine. Apoi o punem pe baie de aburi ca sa se dizolve bine. Atentie! Gelatina nu se fierbe,altfel se distrug proprietatile de inchegare.Dupa ce gelatina s-a dizolvat,o adaugam in compozitia de oua si amestecam bine pana la omogenizare completa.

In timp ce compozitia de oua este la racit,batem 500 ml frisca bine.

Fructele le taiem marunt,sau dupa preferinte.

Cand compozitia de oua s-a racit,adaugam peste frisca batuta si amestecam usor,pana cand totul este incorporat perfect.

Intr-o oala(nu fac in forma de tort pt ca iese destul de inalt si n-are loc) 🙂 „unsa” cu zeama de compot(puteti pune si folie alimentara),punem primul strat de piscoturi inmuiate(atentie,doar scufundate si scoase imediat) in zeama de compot. Eu le pun in forma de floare si umplu golurile cu jumatati de piscoturi.Punem apoi jumatate din crema,fructe,inca un strat de piscoturi,restul de crema,iar deasupra inca un strat de piscoturi. Daca alegeti sa puneti folie,sa puneti mai multa ca sa puteti acoperi tortul,daca nu,puneti un capac la oala si dati la frigider peste noapte. Obligatoriu va sta peste noapte la rece!

A doua zi,cu un cutit treceti pe marginea oalei ca sa desprindeti tortul(daca n-ati folosit folie),sau desfaceti folia de deasupra. Puneti un platou in capul oalei si rasturnati energig si brusc oala. Trageti cu grija. Desfaceti folia,daca ati folosit. Bateti cei 250 ml frisca ramasi si ornati dupa imaginatie. Puteti adauga la ornare si fructe.

Edit 3.01.2015

Asa cum am zis,am facut tortul si pt Revelion. De data asta,am ales sa-l fac altfel,sa pun piscoturile pe marginea formei pt tort si deasupra,pt ca,atunci cand il voi intoarce,piscoturile de deasupra sa fie baza. Deci,dragii mei,intr-o forma de tort cu peretii detasabili(26 cm diametru(stiu ca am zis ca nu fac in forma de tort,dar am incercat,pt ca fiind mai mare in diametru si fara sa mai pun piscoturi sub forma de blat,a avut loc toata crema)),am pus folie alimentara. Piscoturile le-am rupt sa fie cat peretii formei pt tort,le-am scufundat rand pe rand in zeama de compot si le-am asezat in picioare,cu „ruptura” in sus pe peretii vasului. Am turnat jumatate din crema,apoi fructe,apoi cealalta jumatate,iar fructe,iar deasupra am pus piscoturi scufundate in zeama de compot. Am aciperit cu folia alimentara si am dat la frigider pana a doua zi. Am dat folia la o parte,am pus un platou deasupra si am rasturnat dintr-o miscare tortul. Am delipit folia alimentara si am ornat la comanda fiica-mii cum se vede.(Tortul a fost pt ea si prietenii ei). 🙂

IMG0541A_Fotor IMG0535A_Fotor

Poze actuale:

diplomat2 diplomat3 diplomat5

Delicios!!!!

Enjoy!

Despre Reteteyummy

Acest blog este asemenea unui caiet cu retete,doar ca este online. Din pasiunea mea pentru bucatarie,am creat acest blog culinar si vreau sa impartasesc asta si cu alti iubitori ai gastronomiei. Am inceput prin a-mi posta retetele in urma cu mai bine de jumatate de an pe site-ul "bucataras.ro".Acolo mi-a venit si ideea de a avea propriul blog.De acolo am invatat o multime de retete. Aici este locul unde vreau sa imbin utilul cu placutul,unde se formeaza arta,iar principalul ingredient este dragostea pt bucatarit. Incep timid,accept si astept sfaturile,criticile si laudele voastre.Imi cer scuze de pe acum pentru calitatea mai proasta a unora dintre fotografii,dar cum spuneam,incep timid. Unele poze sunt facute cu ceva timp in urma,cand nu visam la asa ceva. Promit insa,ca imediat ce retetele vor fi refacute,pozele se vor schimba.Va multumesc pentru intelegere!Sper sa va placa si sa va delectati privirea,iar dupa ce veti incerca retetele si papilele gustative. Va doresc spor la treaba, pofta buna si va multumesc pt vizita!
Acest articol a fost publicat în Dulciuri&prajituri, Torturi și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu